Körkort?

Jag har två saker att säga om körkort ikväll.

1. Har folk körkort eller? Idag var jag ute en sväng i Birsta och var nära att bli påkörd 2 (!!!) gånger. Okej, vanliga människor stannar alltid vid övergångställen och väntar på om bilen ska stanna. Men de måste ju stanna så jag brukar bara kolla och oftast gå. Ibland stannar jag när jag känner att bilen kör alldeles för fort osv. Men idag var det bland annat en kärring som inte ens ansträngde sig för att stanna, jävlar vad hon for förbi! Fan vad jag skrek efter tanten. Satt en tjej vid busshållsplatsen intill och vad hon glodde på mig. Jaja..

2. På kvällen var jag och några klasskompisar på O'learys och bowlade. Efteråt köpte vi lite förfriskningar och satte oss och snackade en stund. Hon i baren bad om mitt leg, och det kan jag köpa eftersom jag bara är 19. Så jag räcker över mitt KÖRKORT och hon står och tittar på det i evigheter. Hallå om man har ett körkort så är man väl ändå 18? Haha det tyckte jag var rätt kul. Sen känns det jävligt nice att kunna skjuta fram körkortet :) Imorgon är det 1 helt år sedan jag klarade min uppkörning :) (Nästan eftersom det inte är den 29:e iår :P)

Nya godingar i min kyl/skafferi

  

Äpplen/bananer: Känner att jag varit LITE VÄL onyttig på sistone (bakade sockerkaka igår, slut idag) så bestämde mig för att köpa hem lite nyttiga sötsaker som jag kan äta när jag får sug efter något. (Ville egentligen ha kiwifrukter, men hittade inga(!))

Laktosfri mjölk: Läste i blaskan häromdagen att i stort sett alla är laktosintoleranta. Har väl egentligen vetat det länge men struntat i det. Alla är blir ju inte dåliga. Sen vill jag gärna slippa de där pinsamma gaserna som jag t.ex. hade på gymmet idag.. :/

Årets bild-uppgiften

Idag har vi fått examinationsuppgiften i kursen 'Bild och verklighet' som vi läser nu. Eftersom det ingår 2 veckors praktik och 1 vecka redaktionsövning så är det inte mycket kvar som blir föreläsningar. Hur som helst. Uppgiften går ut på att man får ett årtal och sedan ska man ta reda på lite om bilden som vann det året i tävlingen årets bild. Nu är det så att jag har fått det första året, som är 1948. Gissar att jag inte behöver ringa upp fotografen i varje fall, för han lär inte leva längre. Mitt första problem att lösa blir att hitta bilden någonstans. Kom försent i morse så jag missade de första åren och vet alltså inte ens vilken bild det är, har dock mina aningar. Sen måste jag ta reda på vad fotografen hette också.. Jaja, det blir säkert kul :)

Liten uppdatering


Lite random info om idag
:

- Idag var vårtecknen som bortblåsta = Snön har vräkt ned
- Gympass, ben + mage/rygg. Svetten rann och det var såå skönt
- Jobbat på att försöka fräscha upp den gamla hemsidan, smakprov ovan

Oväntade vårkänslor!


Prinskorven för måånga år sedan

Idag lös solen för fullt och plusgraderna fortsätte närvara. Solen var dessutom vårvarm, inte sådär kall som på vintern. Så när jag var hemma på lunchen så bytte jag från mina gosiga skinnstövlar och dunnjackan till fleece, vindtät jacka och converse. Och det var inte kallt! (jag behöver dock tvätta jackan) Det var hur skönt som helt att trampa tillbaka till universitetet. Dessutom har snön börjat smälta och man har börjat kunna se asfalt igen. Det är inte ofta man blir glad av asfalt liksom :) Fast jag räknar inte med vår redan. Snart kommer mer snö och förstör ens förhoppningar, det är varför jag inte har några.

Saknar min prinskorv i Örebro! Snart :)

Random mobilbilder

  
1. Urax är söt som vanligt.
2. Plusgraderna är på besök i norrland.
3. Spotted på bokrean! Nöff nöff Benny, min mosters favoritbarnböcker.

+ grader!

Idag har det varit så mycket som 3 plusgrader ute. Helt otroligt! Om det inte vore för att all denna snö måste smälta också så skulle jag tycka om det! Och om det inte vore för att min lite tunnare vinterjacka har gått sönder, dragkedjan som vanligt. Det är varmt i dunnjacka när det är + ute.

Ylva + Linkin Park = sant


Just nu har jag ett hemligt förhållande med Linkin Park. Det är så hemligt att de själva inte ens vet om det :P Haha nej då, men jag får helt enkelt inte nog. De är ju såå bra.. Så här har jag nog inte känt för en artist/ett band sedan det begav sig med Hilary Duff för ett antal år sedan. Ovan är den bästa videon eftersom Chester är så otroligt söt-snygg i den. Mycket bra låt också för den delen :P

H&M Home

Idag fick jag hem en katalog från H&M med lite av deras grejer i nya heminredningsavdelningen. Blev faktiskt sugen på flera saker, men tyckte det var lite tråkigt att man bara kunde beställa från nätet och inte handla i affärerna.

Här kommer några grejer som jag gillade. Framför allt bordtabletterna föll jag för, något som jag dessutom skulle behöva! :)

       

Bokrea!


69 kr, 79 kr och 69 kr

Idag innan skolan så cyklade jag upp på stan för att se om man kunde hitta något intressant på bokrean som började idag. Den boken jag läser just nu är snart slut och sen har jag ingen ny. Hittade en hel del intressanta böcker idag men det fick bli tre som åkte med hem. Hm, frågan är vilken man ska börja med?

Ge mig vår!

Mina sötnosar i gnällträsk

Nu är jag apless på den här jävla vintern! Nu är det dessutom nästan plusgrader i Sundsvall så snön börjar ju bli lite instabil. Men jag räknar inte med vår än på ett BRA tag. Problemet är att jag blir så trött under vintern. Ikväll skulle jag egentligen gått på gympa på friskis, men istället somnade jag.. Sen får jag de torraste händerna i Sverige under vinterhalvåret också.. Det spricker och blöder och har sig.. Jag kommer med all säkerhet bli deprimerad när jag kommer tillbaka från praktiken. För i Örebro kommer vi nog i varje fall ha haft några vårkänslor under de två veckorna. Så kommer man tillbaka hit så är det säkerligen ton med snö..

Nej jag vill ha sol, gräs, blommor och värme! Jag vill dessutom fylla 20! Bara 2 månader kvar nu..

Raw comedy club

Idag har jag fått många skratt ska jag tala om. Nu senast efter att ha tittat på 5:an. Raw är ju bara så kul. Den förste, en snubbe som jag inte minns namnet på, var ju bara så skön. Sen var det då Petra Mede, programledaren från Melodifestivalen. Jag gillar henne inte där och hon hade väl inte så mycket kul att komma med ikväll heller. Självklart skrattade man lite, men inte så mycket som man hade velat.

PMS-bitch!

Jahapp så var det den veckan igen. Det är inte ofta jag märker av den alls men redan igår kände jag mig lynnig. Stackars hund han hade det inte lätt nu på lunchpromenaden. Men han ska ju krångla så jävla mycket när han ska skita och så.. Jaja. Jag är ju trött också, inte varje dag jag måste upp till 7 liksom..

Ni som känner mig sedan länge vet hur bitchig jag kan vara, passa er alltså :P

Håltimme?

Varför har vi fått en håltimme idag? Lärarna hade typ inget att säga på introduktionen, vi hade till och med kunnat klara oss utan den helt. En lång stund satt vi bara där medan en av lärarna sprang och skrev ut kurs-PM.

Våran lärare är lite av en virrpanna, men samtidigt tycker jag inte att han förtjänar att bli "mobbad" av sina studenter. För så långt tycker jag faktiskt att det börjar gå när folk sitter och hånar honom medan han pratar.

Jaja, nu ska jag gå till nästa föreläsning.

Bortglömda godbitar

Satt och kollade igenom gamla bilder eftersom jag ska skicka iväg sommarjobbsansökan till NA. Hittade dessa nedan som jag tog när jag gjorde mitt personporträtt i skolan.


Undrar varför jag inte uppmärksammade denna innan? Skulle kanske passat bättre som dragare. Egentligen var jag sur på mig själv för att jag inte ställt mig på andra sidan så elden lyst på Lindas ansikte, men nu tycker jag ljuset från elden är riktigt snyggt!