Godkänt gräv

Idag hade vi opponering på vårat gräv och vi blev godkända, riktigt nice! Här nedan kommer vårat färdiga uppslag, resultatet av 4 veckors arbete :)


Närbild på halsbandet


Nytt halsband

Här sitter jag och äter frukost, klockan ett och allt. Vi har en dag ledig från skolan, kursen är inne på sista veckan och det mesta är klart. Jag har inget vatten!! De gör något nu i en månad så det kan vara problem med vatten och värme ibland.

Idag trillade mitt nya efterlängtade halsband ned i brevinkastet! Skrev om det för flera veckor sedan men beställde det i lördags. Det är ett halsband med hundarnas namn, HÄRIFRÅN. Det kom redan idag så leveranstiden är inget att klaga på ;) En bild kan inte riktigt göra det rättvisa. Namnen jag har på är tre vovvar jag saknar; Amanda, Idefix och Buster, och en vovve jag delar mitt liv med; Urax. Är jättenöjd! Kostade 280:-


Grått är flott!

Jag har kommit fram till, idag, att grått nog är min favo-basfärg. Till gruppen basfärger (detta gäller kläder) tycker jag vit, svart, grått och även brunt hör. Som yngre gillade jag brunt, svart har ju alltid funkat bra och vit har jag aldrig varit så förtjust i. Grått däremot är en basic-färg som man kan ha till det mesta, men inte lika mörk och trist som svart. Försöker lära mig bära mer vitt, för det är inget större fel på den färgen heller..

Var en sväng på stan idag och föll pladask för klänningen nedan. Den kommer från en sådan där affär man nästan aldrig går in i, men varje gång man gör det hittar man något riktigt guldkorn. Den kommer från Indiska! 349:- Toppen under är även den ny, en ASskön basic tröja från H&M. Det är VIT! :) Köpte även en... trumvirvel.. GRÅ! :P Bilden kan klassas som en morgondagens outfit, för detta ska jag ha imorgon.


Underskattat



Jag har lärt mig utnyttja håraccessoarer till max :)


Miljövänligt?

Slängde ut en massa papper ur ryggan i veckan för det var så full. Idag rensade jag högen och ALLT var papper från B-uppsatsen som jag inte ville behålla. Kändes a tad onödigt och omiljövänligt. Stackars träden.. Tänk sen när man ska skriva C-uppsats..


Rött!

Jag matchar nya fotopappret med röda naglar! I like! :) (Fast det ser mer orange ut på bilden dock..)
Tänkte försöka skriva ut lite fina bilder på skolans fotoskrivare någon gång så idag sprang jag förbi Clabbe och köpte papper.


Nytt skrivbordsunderlägg

Satt och gjorde ett nytt skrivbordsunderlägg igår. Blev riktigt nöjd!


Ace of Base - All that she wants

Av någon anledning har jag fått dille på den här låten och lyssnar på den en massa.


Invasion

Japp, så är det.. Vårat hem har blivit invaderat av bananflugor de senaste dagarna. De har verkligen förökat sig och idag bestämde jag att jag var tvungen att göra något åt det. Så det blev en sväng till affären för att köpa vinäger, så nu ligger mer än hälften av dem där och flyter. HÖHÖ!! :)

Nu ska jag se på de överretucherade hollywoodfruarna och sen blir det roast på berns med allas våran Robert Gustavsson, DET kan man ju INTE missa.


Bubblorna ser ut lite som ägg, men det är bara diskmedlet som skummat sig lite.

Söndagsmys

Jag kunde inte låta bli.. :) M&Ms är en ny favorit. Gillade dem inte i början, men de har växt hos mig.


Videoblogg / 2009-09-20

Idag har jag ägnat mig åt att videoblogga lite. Jag hade i varje fall kul när jag filmade :) Fast nästa gång filmar jag nog med videokameran och inte stillbildskameran, för ljudet blir bättre på videokameran..


Dimman ligger över staden

Jag älskar min utsikt. Jävla flagstång..


Trist väder

Det regnar och är trist ute, fy fan. Hösten är redan på intågande, träden fäller. Sitter och äter lunch just nu, eller maten är uppäten och jag äter lite godis. Ska ut med hunden nu och sedan tillbaka till skolan. Om ungefär 3 timmar så är det helg, fan vad gött :)

500!


inlägg sedan jag startade den här bloggen!


Tack för alla kommentarer jag fått hittills, alltid lika kul när folk kommenterar. Fast jag är med all säkerhet inte uppe i 500 kommentarer än :)