Årets bild-uppgiften

Idag har vi fått examinationsuppgiften i kursen 'Bild och verklighet' som vi läser nu. Eftersom det ingår 2 veckors praktik och 1 vecka redaktionsövning så är det inte mycket kvar som blir föreläsningar. Hur som helst. Uppgiften går ut på att man får ett årtal och sedan ska man ta reda på lite om bilden som vann det året i tävlingen årets bild. Nu är det så att jag har fått det första året, som är 1948. Gissar att jag inte behöver ringa upp fotografen i varje fall, för han lär inte leva längre. Mitt första problem att lösa blir att hitta bilden någonstans. Kom försent i morse så jag missade de första åren och vet alltså inte ens vilken bild det är, har dock mina aningar. Sen måste jag ta reda på vad fotografen hette också.. Jaja, det blir säkert kul :)

Kommentarer
Postat av: Amanda

Det första året är väl gubben som hängde sig? Tror jag i alla fall :)

2009-02-26 @ 21:32:59
URL: http://ostbergamanda.blogg.se/
Postat av: Lina

1948 var det Åke Dahl som vann! (jag skrev ner alla namnen) :)

2009-02-27 @ 00:45:44
URL: http://lina-marie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback