Ändrade mig

Jag ändrade mig inatt när jag gått och lagt mig. Funderade på om jag istället skulle köpa ett annat stativ, och så blev det. Är helkär i det redan. Nu, med ny kamera och nytt stativ, så hade jag väl tänkt att det skulle bli lite videobloggar och så. Får se ;)


Åkes "gamla ök" fick stå modell. Min är mycket mindre och nättare!

Tripod

Funderar på att fräsa förbi NetonNet imorgon och köpa ett sådant här litet stativ till min nya kompaktkamera. Vill filma mycket med min nya kompis och då är ett litet stativ väldigt bra att ha. Vi har jag lagershop några minuter från vårat hem så det är ju perfa!

Beställde dessutom ett nytt minneskort till kameran idag. Visade sig att jag behövde ett snabbare kort om jag ville filma HD i mer än 25 sekunder. Så kan det gå. Hoppas att det hinner komma denna vecka, men det kan jag nog glömma eftersom jag blev tvungen att ta postförskott.


Tvångsbeteenden

Jag har alltid haft sådana små beteenden. När jag var liten hade jag en period när jag alltid kollade in i duschen innan jag kunde kissa. Numera är det så att jag inte riktigt klarar av när mobilen ligger på en hård yta. För OM det skulle komma ett sms eller ringa så låter det så illa. Alltså är det en väldigt vanligt att se min nalle ligga på t.ex. fjärrkontrollen eller som här, på ett kamerafodral.

Vilka tvångsbeteenden har ni andra? Eller är det bara jag som är udda? ;)


Orange

är en väldigt snygg färg på min vovve! Matchar hans pälsfärg ;)

I måndags kom äntligen hans nya sele som jag beställde på rea härifrån. Dock skickades paketet till min adress i Sundsvall fast jag och mamma var noga med att ändra överallt. Vilken tur att jag har en sådan underbar granne som kunde skicka hit det, mamma hade nämnligen beställt en sele till Remus också.


Gymnasietiden

Letade fram några gamla bilder att bjuda på här i bloggen så den inte är så tyst och tom. Här kommer två bilder från en eftermiddag på stan. Jag och två klasskompisar fotade till våra portfolios som var ex-jobb i fotografisk bild A.


Jag som ligger ner och Esther som fotar. Michel har tagit bilderna.

HD-filmning

Min nya kamera kan filma i HD! Var ju tvungen att prova och ja kvalitén är ju riktigt bra, helt klart bättre än min gamla videokamera. Här kommer en liten videoblogg!


Bilder från Sthlm

Alla bilder tagna med min nya Canon Ixus 130, riktigt bra kompaktkamera tycker jag! Dessutom liten och nätt!


Ett självporträtt


Nytt halsband inhandlat i gamla stan


Tjusiga flamingos i glas på Åhlens, jag samlar på glasdjur. Dock var de lite dyra.


Ny väska köpt i gamla stan även den. Så jäkla fin och bra tycker jag! Perfect size också ;)


Massa nya kläder, bland annat dessa byxor och toppen, köpta på Zara.


Festmåltid

Befinner mig i Stockholm just nu, snabbvisit hos en klasskompis. Eftersom hon jobbat hela dagen så har jag roat mig på stan med shopping och åter shopping. Vi lunchade ihop i vårvädret och sen på kvällen handlade vi sprit och mat till kvällen tillsammans med en annan klasskompis. Till middag blev det:

Förrätt: Sallad av två olika slag
Varmrätt: Västerbottenpaj (alltid norrländskt med dessa donnor)
Efterrätt: GB Glace
Kvällsmys: Morots- och gurkstavar med dipp

Så här mycket mat har jag inte ätit på väldigt länge, är riktigt full nu. Här kommer några bilder som jag tagit med min nya kompaktkamera, tack mor och far för den, den är riktigt bra!


Dagens lunch blev en sallad med mozzarella, pasta, pesto, tomater, m.m.


Jag jobbar på med salladerna


Färdig!


Västerbottenpajen tog väldigt lång tid att göra, men det blev otroligt gott!


Snyggingen själv ;)

Hemma igen


Jag åt laxfilé med kräftskjärtar och pressad potatis, brorsan tog fish & chips.

Middag ute!

Snart ska jag ut med familjen och äta. Det blir ett ställe som heter Stallyktan den här gången, blir säkert gott! Det är väl så att säga för att fira min 21-årsdag. Åker till sthlm en sväng imorgon och kommer hem först lördagkväll. Efter en massa dividerande kring vilken dag det skulle bli (stängt på söndagar och folk som inte kunde andra dagar) så fick det bli en helt vanlig torsdag helt enkelt.


Tonade håret häromdagen också. Tog samma färg som första gången, mörkblond, men denna gången blev det mycket mörkare.. :/ Aja börjar vänja mig, passar ju i det också.

Motivera mera!

Okej, min nya blogg! Vad ska man kalla den? Beach 2010-bloggen, komma i form-bloggen, hålla formen-bloggen, hälsa och vikt-bloggen? Den handlar helt enkelt om hälsa, kost och träning, om att motivera och inspirera mig själv till ett nyttigare liv. Enjoy!

MOTIVERA MERA


Dålig uppdatering

Nu har det varit dålig uppdatering på bloggen på sistone. Håller på med ett nytt projekt faktiskt, har öppnat en ny blogg, en mer nischad blogg. Där skriver jag om ett område som faktiskt intresserar mig mycket. Tänkte länka till den någon dag här, men är inte riktigt redo än så att säga. Jag har ofta velat skriva om liknande saker i den här bloggen, men det har liksom funnits en blockning i min hjärna som sagt ifrån, tabulagt det typ. Men nu har jag bestämt mig! Hörs :)


Imorgon far jag och mor till Lindesberg för lite agilitytävling. Dock ska inte Urre få starta då mamma anmält sig och papillonerna innan vi visste att jag skulle vara hemma.

Nya BHar

Bestämde mig för att inviga min nya klänning idag. Min axelbandslösa bh har dock sett sina bästa dagar och dessutom har mina tuttar blivit något mindre det senaste året. Med en axelbandslös är ju viktigt att det sitter åt ordentligt, överallt. Därför blev det en åktur till Marieberg för att kolla på en ny. Jackpot direkt på Kappahl. Hittade en riktigt bra för 179:-. Sen hittade jag ett reafynd för 25 spänn också, en riktigt söt en! (Den på bilden).


Freestyle 2007

Kollade igenom en massa gamla bilder och hittade den här från 2007. Jag och Idefix har just gjort våran första uppvisning i freestyle på hund- och kattmässan. Vi dansade till låten Raindrops are falling on my head, därav sydvästen och även stövlarna som inte syns. Måste komma igång med programskapandet igen, tänkte ju tävla med Urax i sommar..

Vad fin han var pojken, det börjar synas att han är äldre nu, 7 år redan.


Min hund är en korvtjuv