Flytten närmar sig..

Så var det ett tag sedan jag uppdaterade bloggen. Det kommer nog bli mer när jag väl kommit till Sundsvall. Nu har jag i varje fall en lägenhet. Ritning kan ses här nedanför, rum 3 är där jag och Urax ska bo. Så nu har planeringen för flytten påbörjats. Vad man ska ta med, vad man ska köpa däruppe, om man ska hyra några möbler.. Det är väldigt spännande och jag ser fram emot flytten!


Bild lånad av
www.stubo.nu


Har även fått en del information från skolan. Ett schema för första veckan och en boklista för första kursen som är 'Jounalistikens grunder'. Så nu ska här köpas in lite böcker också! Dessutom så måste jag skriva ihop en presentation på 5 minuter och sätta ihop en liten portfolio att visa för de andra i klassen. Usch jag gillar inte att stå inför folk, speciellt inte när jag ska visa upp saker jag gjort.. :) Men det är ju bra träning.

Lägenhet bokad

Så, då var en lägenhet bokad. Har haft lite smått panik under dagen eftersom många av de intressanta lägenheterna blivit bokade. Det blev efter lite om och med en delad lägenhet på 21,4 kvm. Nu väntar jag bara på besked om att den är min, typiskt att det ska vara helg bara.. Lägenheten ligger i ett område som heter Nya Nacksta och såhär står det om området på StuBos hemsida:

Nacksta by, med anor från järnåldern, är ursprunget till stadsdelen som vi idag kallar Nya Nacksta. Här kan du välja mellan eget eller gemensamt boende. Nära till hands finns Nya Nacksta Centrum som innehåller en av Sundsvalls största livsmedelsbutiker. Där finns även ett fik, spelbutik, bankomat, pizzeria, blomaffär, vårdcentral och mycket mer.

I skogen bakom Nya Nacksta finns ett flertal motionsspår och dessutom finns det ett eget kvartersbad, minigolfbana, tennisbana och idrottsplaner. Över huvud taget är det mycket aktiviteter i Nya Nacksta, för alla åldrar året runt. Bussförbindelserna är bra, det är tre kilometer in till centrum. På cirka tio minuter går man till Mittuniversitetet och med cykeln tar det bara fem minuter.

Det kommer nog passa mig och Urax perfekt.

Karta:

Sundsvall here we come!

Fick antagningsbeskedet igår och jag kom in! Så nu vet jag vad jag ska göra i 3 år framåt, nämnligen läsa Bildjounalistik på MittUniversitetet i Sundsvall. Detta kommer bli min blogg om mitt nya liv i Sundsvall tillsammans med min livkamrat Urax som är min hund. Så småningom kanske även min äldre hund Idefix (se bild till höger) gör oss sällskap. Än bor vi i Örebro, staden i mitt hjärta, men flyttplanerna börjar ta form!