Mer shopping och Avatar!

I did it again! Var på stan idag med brorsan och hans kompisar. Då lyckades jag komma hem med ett par byxor (199:-), en klänning (100:-) och en kofta (200:-). Men det var trevligt! Lite kallt bara..

Ikväll var jag på bio med Sandra och Pernilla. Vi såg Avatar, grymt bra film! Missa den inte, för guds skull! Efteråt åkte vi hem till Pernilla och jag fick träffa hennes 7 valpisar. 3 veckor har jag för mig, och så söta! :)

Imorgon är det nyår! Har redan valt ett löfte. Imorgon tänkte jag försöka sammanfatta året, som så många andra redan har gjort. 2009 har varit ett skitbra år, eller hur gott folk? :)


Bild från i höstas

Kortare

Klippte håret en decimeter idag! Lite slumpmässigt sådär.. Men nu är alla slittna toppar borta i varje fall!


Jag och bror

Ännu mer shopping

Idag var jag ut till Marieberg igen med Sandra och Pernilla. Vi tänkte gå ut på krogen på lördag igen så jag ville se om de hade något på Gina Ts rea, vi var aldrig där i lördags. Det hade verkligen mer än de andra affärerna! Köpte en tröja, en klänning och ett linne på 50%. Sen ringde brorsan, han var på dressman i stan och där hade de skjortan jag velat ha sedan i somras på rea. Här kommer lite bilder från mitt gamla flickrum här i källaren. Ser förjävligt ut, jag vet :)


Gubbskjortan delux :) Rosa ska det vara :) 200:- på dressman (originalpris: 499:-).


Lila!!! Klänning på Gina Tricot 99:- (originalpris: 199:-)


Lila!!! Tröja från Gina T som passar fint med min svarta väst. 75:- (originalpris: 149:-)


Mönstrat linne från Gina T, 75:- (originalpris: 149:-)

Mellandagsrea

Jag och Sandra var till Marieberg igår efter tävlingen. Vi tänkte se om vi hittade några reafynd. Tyckte dock att det var väldigt dåligt med rea i butikerna iår.. Vi fastnade ganska länge på Kicks och provade parfymer. Sandra fick presentkort av yours truly och i slutändan fick det bli två olika. Jag hittade också en parfym och sen köpte vi varsitt nagellack. Det sistnämnda var faktiskt på rea, 50%. Annars köpte jag ingenting annat..


Utgång/Tävling

Ska snart kila iväg till Sandra, ska bara dricka upp min cider här. Utgång till Strömpis blir det ikväll.

Var och tävlade på förmiddagen. Det gick riktigt bra med Idefix, vi kom hem med 2 par strumpor, ett hundben, ett halsband och två rosetter. En 3:e placering och en 2:a placering. Urax däremot pallade inte trycket. Det var en speciell hall med konstgräs och han tyckte det var alldeles för konstigt.


Jag och rosetterna

Julafton är över

Så har julen varit.. Iof juldagen imorgon, men vad spelar den för roll? Jag ska hem till min "underbara" mormor och äta middag. Kan inte hitta på något kul på kvällen heller, för jag och mamma ska iväg och tävla på lördag. Men på lördag så ska vi i varje fall ut till Strömpis igen.

Jag har fått lite julklappar iår igen. En ny plattång, en kokbok, ett kortetui, chokladask, pengar, koppar och tesil från WWF, skönlitteratur (Vampyrens märke), örhängen och ett minneskort till kameran.


Ska börja på boken redan ikväll, tror den kan vara just i min smak. Försökte locka håret ikväll med plattången, gick sådär, men känner redan att lockarna håller bättre än om man gör dem med en locktång, och träning ger färdighet ;P

Tjing på er!

Brorsan

Åke har pratat länge om att han vill ha lite nya bilder. Så idag tog vi några ute i snölandskapet. Det här är min favorit.


Mamma och papillonerna


En dag med Sandra i stallet

Idag har jag haft mycket kul på schemat! Började dagen i stallet med min vän Sandra (och Pernilla) som har en egen häst som heter Svarten. Jag hade med mig kameran och knäppte en massa. Så nedan är ett litet smakprov av resultatet.

Sen blev det Marieberg med Sandra, min gamla vän Mia och brorsan. Där shoppade Mia julklappar och jag lite kläder. Efteråt åkte vi hem till födelsedagsbarnet Sandra (21!) och åt tårta.

Senare på kvällen följde jag med Åke till en polare och spelade lite spel.

Här kommer lite bilder då, som beskriver lite vad man gör när man har häst.


In från hagen


Mocka skit


På med tränset


Motionera hästen (visst är vi duktiga flickor som plockar upp hundskiten efter oss?)


Ut i hagen igen och påfyllning av vatten


Fylla på hösäcken

Parkering är visst svårt..

Ord är egentligen överflödigt, men såhär såg det ut idag när jag och brorsan var till Marieberg. ÖVER HELA PARKERINGEN! Usch och fy Örebroare! Nu har jag varje fall köpt hem alla julklapparna.

Föresten, om drygt två månader går min prövotid ut på körkortet! Shit vad tiden går fort.






När man har tråkigt på tåget..

..så tränar man på allt som Stefan Ohlsson tryckt in i skallen på'en.

Öppnade upp två bilder från i somras, en på min bror och en på min moster tillsammans med sitt yngsta barnbarn. Använde lite "nya" redigeringsmetoder som Stefan lärt oss och det blev en himla skillnad! Man får fram motivet på ett helt annat sätt och skärpan ska vi inte tala om! Nu gör inte skärpan sig rättvisa på de här små bilderna, men i photoshop är det fan orgasm-skarpt! You gotta love redigering.

Kom föresten hem utan problem. Det höll på att bli problem, pga de gamla vanliga tågmötena man får stå ut med däruppe i norr. Men det löste sig riktigt bra och jag kom visserligen fram en timme senare än planerat men behövde inte stå och vänta ute i de kalla minusgraderna.

Reserverar mig för eventuella färgmissar på era skärmar, inget ser likadant ut på din som på min, tyvärr. Och gråa tapeter, kläder och 5000 kelvin och grejer :)


1:a upplagan


2:a upplagan


1:a


2:a

Pepparkakeland!

Ikväll har jag varit hos grannen och bakat/ätit pepparkakor. Mums vad gott! Fick med mig några hem också. Nu ska jag försöka packa ned allt jag vill ha med hem, för imorgon kl 12 så far vi!

Jag och Urax älskar Gunnar, därav pepparkakan.. Haha nej då, det var en av de andra som glacerade denna men eftersom det inte blev så bra så blev den kvarlämnad.

Självporträtt

Kan inte sova.. Hittade några gamla självporträtt tagna i Malingsbo 2007.




Snön är här

Nu är det äntligen ett vinterlandskap ute. Härligt med lite snö innan man åker hem. De ska tydligen ha snö där också, men man kan ju inte lita på att den stannar hela julen.. Häromdagen var det riktigt mycket snö, så på vägen hem från plugget snöades jag nästan igen.


Julkort

Idag har jag printat ut årets julkort och köpt frimärken. Det fick bli en budgetvariant iår (inget riktigt, hårt, tryckt kort) både för att jag inte orkade göra klart i tid och för att min hyra är över 1000 kr dyrare iår. Men det blir bra såhär också, ingen av mottagarna är ju fotogalna så de ser säkert inte allt det jag ser :) Hade ju ingen bra bild så det blev en gammal jpeg, numer klarar jag inte av annat än raw.. :)


Ett julkort går till Danmark också, i vanlig ordning :D