Sista bilden

Här kommer sista bilden från dopet, jag lovar :) Det är min nuvarande favorit. Faktiskt en bild jag bara tog i farten när jag såg den. Tycker den förmedlar en härlig känsla! Älskar grepet Ruben håller om mammas klänning :)


Flaggor och mat

Min moster har alltid varit väldigt bra på att laga mat. Det är nog det bästa med att övernatta där när man ibland är i Stockholm. Här kommer ett par bilder från festen igår efter själva dopet.


Jag och barnen

Min ena kusins barn är väldigt lika varandra tycker jag, vad tycker ni andra?


Jag och lillebror Axel från igår


Jag och storasyster Torun för 3 år sedan

Bebisarna

Sista uppdateringen innan det är dags för sängen nu. Det blir en bild på vardera barn som blev döpt idag. Alltså kussarna Ruben och Axel. Sysslingar till mina ickebarn.

   
Ruben till vänster och Axel till höger

Mor- och farmödrar..

.. är ett djur för sig! :) Min moster älskar sina barnbarn över allt annat i världen. Hon är mormor till tre stycken. Det är puttigull hela tiden och klick med kameran. Hon ser verkligen lycklig ut när hon får umgås med barnbarnen. Idag fick jag även se hur farmodern kände till ett av min mosters barnbarnen. Farmor är nämligen holländare och får nog inte träffa lilla Ruben så ofta (precis som min moster med hennes andra två som bor i USA). Hon stod och hade en mysig stund med Ruben medan alla andra åt. Bad att få ta en bild och tyckte det blev riktigt bra!

Sådant här får en ju att tänka på hur min mamma kommer bli? Shit nu tänker man ännu en gång på barn. Det är en förbannelse som sagt.

 
Ruben med farmor till vänster och mormor till höger

Nu är jag hemma igen


De otroligt fagra syskonen Malm, från idag såklart

Äntligen är vi hemma igen, förbannat skönt. Jag är hur trött som helst nu. Dagen har gått bra. Kul att träffa Axel, han var en härlig prick. Det märks att han är äldre än Ruben också.

Kyrkbesöket var ingen höjdare, som vanligt. Jag och kyrkor liksom. Kände direkt att mina barn (barn som jag inte ens ska ha :P) inte ska döpas. Känns ju som lite hyckleri och vill de döpa sig och konfirmera sig sen så får de ju välja den själva. Nej tack, inget mambo-jambo i kyrkan om gud och sånt. Åke höll med mig när vi diskuterade det i bilen tillbaka till vår moster. Sen är det ju typiskt att man ofta inte får bestämma allt sådant själv.. :)

Sitter med en massa bilder nu, har fotat massa bebisbilder. De kommer upp här så småningom.

Skorna


Imorgon ska vi som sagt på dop och det här är skorna jag tänker ha. Tänker dock softa i foppa i bilen till huvudstaden. Köra i de här? I don't think so.. De är hur som helst från balen i gymnasiet. Har använt dem en gång efter det och nu är det på tiden att damma av dem igen. Hade först tänkt ha ett par höga kilklackar, men dessa passar nog bättre. I'm gonna look gorgeous!

Det blev en trevlig kväll med Stina och Sofie. Var som vanligt lite tyst som jag är när jag inte känner någon, men deras vänner var riktigt trevliga! :D

Kalajs!


Nu ska jag strax cykla iväg mot Karlslund för en liten fest. Sofie och Stina har båda fyllt 21 nu i juni och det måste ju firas! Blir denna gamla godingen ikväll. Köpte den på Wear It för måånga år sedan. Nu har jag inte varit inne där på väldigt länge. Den är kortare än jag kommer ihåg, men skön när det är så pass varmt som det är nu.

Imorgon blir det dop i Sthlm och då ska jag ha den gula klänningen som jag sydde om från kjol för någon vecka sedan eller så. Kommer vara toppensnygg! :D

Vad var det jag sa..

Gjorde testet på: http://www.vuxenpoang.com/ och fick följande resultat: (Skamligt)

Din ålder borde vara 28.9 enligt Sveriges Vuxenpoängsstyrelse

Snart 29 alltså.. shit, vart tog mitt liv vägen? :D

Man växer upp

Jag är bara 20 år fyllda och har nog redan samlat på mig en del vuxenpoäng. ICA-kort, krukväxter, betalar tvlicens, prenumerar på morgontidningen, börjat äta fisk, bakar sockerkaka, dammsuger en gång i veckan, m.m. Åren flyger förbi en. Ta bara här om dagen när jag och Sandra låg på stranden och diskuterade.... (trumvirvel) ...BARN! Folk som känner mig vet om att jag hatar ungar, stora som små. Vi kvinnor måste ju ha blivit födda med en liten jävla klocka som ringer och ringer hur många gånger man än snoozar. Hur mycket man än hatar barn så tvingas man ändå tänka på dem och prata om den. Kvinnans förbannelse måste ju detta vara. Sen finns det ju de som lyckats slippa skiten, men jag är tydligen inte en av dem. Blä.

Sen kan man ju gå över till bröllop också. Fick en tanke precis nu när jag såg en annan bloggare som skrivit om en klänning hon ville ha när hon gifte sig. Den var i guld eftersom hon inte ville ha en vit. Jag vill också ha lite mer färg eller något, men man ska ju ändå sticka ut lite från gästerna. Då kom jag på en rolig idé. På inbjudan skriver man att det är svart eller vit som gäller, så är man den enda färgklicken där! Nice ;) Sen tvingar man på brudgummen en färgad kavaj, en sådan som rit-ola hade någon dag förra veckan på tv. Haha..

Ne fy fan jag vill inte växa upp.. vill ju kunna lata mig på morsans och farsans soffa resten av livet och aldrig behöva vara seriös :) eller inte.. :)


Juni 2006

Några bilder från kvällen

Har suttit nu och redigerat lite. Här kommer ett smakprov från kvällen.


Foto: Sandra Håkansson


Foto: Michel Hager


Foto: Ylva Malm


Foto: Ylva Malm


Foto: Mia Nygren


Foto: Mia Nygren


Foto: Mia Nygren

Tävlingsbok och bilder!


Mammsen har fixat en tävlingsbok till Urre medan jag varit och grillat med vänner. Tackis! Nu ska jag sätta mig och kika igenom de dryga 325 bilderna jag tagit ikväll :)

Bad!


En mobilbild från Mosås där vi var och badade nu på eftermiddagen/kvällskvisten. Imorgon är det dags igen, då kommer Sandra och hämtar upp mig vid 11 :)

Ylva ogillar herr och fru långöra

Den här staden kryller verkligen av harar. Och harar betyder problem. Urax tycker nämligen att de är väldigt spännande att kuta efter och det är tråkigt att aldrig våga släppa honom lös. Speciellt med tanke på att den här herren har hemskt mycket spring i benen. Idag stack han efter en vid kyrkan, men kom tillbaka rätt fort. Och tur var väl det för efter honom kom en bil :) Fast den körde inte så fort och tror det var pga den som han vände igen. Hundkräk hur som helst. Det allra roligaste är att i Sundsvall har jag inte sett en enda hare, och då har medelpad ändå haren som landskapsdjur. Beror förvisso på Skvadern som är hälften hare, hälften tjäder. Men ändå..

Idag har vi haft sol och över 20 plusgrader. Jag har lapat sol i trädgården med Om jag kunde drömma i handen. Fick låna den av Johanna eftersom hon tyckte jag skulle läsa den också. Sket nämligen i den för att jag sett filmen, men nu läser jag den i varje fall då. Hoppas på mer sol imorgon så att jag kan förstärka mina bikinilinjer ;)

Tårtkalas!

Fick gå upp 12 idag för att baka gräddtårta till mamma som fyller år idag. Sen tog jag och Åke en sväng med bilen. Först till Rusta för att köpa present i form av regissörstolar som mamma kan ha med på tävlingar och sedan till Marieberg för att Åke skulle köpa en ny skjorta. Han börjar visst bli lite fåfäng, bror min :)

Sen åkte vi och hämtade mormor också. Det är så trevligt att få köra lite bil igen.

Fasen vad färgerna ska bli dassiga.. Här kommer i varje fall två bilder dåva.