Valborgsmässoafton

Idag är det sista dagen på den bästa månaden på året. Så här ska jag se ut ikväll, det kommer förmodligen att bli utgång, kåren gissar jag. Det syns inte på bilden men färgade det i tisdags, rött! Det blev lite rödare än jag hade tänkt, men jag gillart :)


Fler soluppgångar

Dessa bilder tog jag med systemen innan jag gick och la mig imorse.




Godnatt!


Gryningen från mitt fönster med kompaktkameran

Det blev bara en halv uppesitternatt. Jag har pluggat i några timmar nu och det känns faktiskt rätt okej inför morgondagen. Efter att ha kollat på lite gamla tentor så känns det som att det kommer vara ganska lätt. Det får väl bära eller brista helt enkelt! :)

Nej nu ska jag ladda batterierna lite innan jag ska upp igen, klockan 7. Fasen vad mycket bättre det är när tentorna är vid ett som vi haft innan. Jag är ingen morgonmänniska. Tjing på er!

Ny header

Jag följer i Malins spår och byter Header. Vet inte riktigt varför, en kände verkligen att det var dags. Så nu blev det en lite ljusare och varmare blogg! Passar perfekt till vårsolen.


Solen är tillbaka!

Igår hade vi bara 8 plusgrader som högst, stor skillnad på helgens värme och sol. Men idag var solen tillbaka och jag och Urax satte oss ute en stund. Jag försökte mig på att läsa lite kurslitteratur och när jag tröttnade fotade jag skrället lite. Dessa två nedan blev nog bäst. Fast bättre blir det ju om ett fint litet moln ligger för solen så man inte får så starkt ljus förstås.


 
De blev rätt dassiga efter uppladdningen..

Ommöbleringstankar


Halva delen av mitt rum, vardagsrumsdelen

Jag har velat ha en soffa enda sedan jag flyttat till min nya lägenhet. När man har folk över är det bra om man har någonstans de kan sitta. Problamatiken ligger i att jag inte riktigt har plats. Men nu när jag har en ny dator så har jag kommit på en eventuell lösning.

En sak som tar väldigt mycket plats är nämnligen databänken och gamla bettan med datastol. Skulle jag ställda undan detta i förrådet (för lets face it när jag är klar med den nya datorn så kommer jag aldrig mer sitta vid den gamla). Då skulle det mycket väl gå in en liten 2-manssoffa från väggen och ut. Hundfodertunnan skulle kunna stå bakom soffan. Hm.. krävs att fundera lite på. Sen ska man ju hitta en billig soffa och få hit den också. Vet att Johanna och gänget funderade på att köpa en åt mig på fyndlagret som ligger härnere i Nacksta. Kanske kunde kolla där? Jaja, vi får väl se vart det hela slutar.

Pluggdag

Fasen, jag sov till 13:20 idag... Ibland blir jag så trött på mig själv. Idag kommer det bli mycket plugg, i varje fall om man jämför med alla andra dagar. Kan ju bara säga att jag älskar en viss journalist och en viss bildjournalist just nu som har delat med sig av sina anteckningar inför tentan på first class. Sådant är så mycket lättare att ta till sig än det som står i kurslitteraturen. Visst får man reservera sig för fel såklart, men det är värt det i slutändan ändå. Funderar på en uppsittarnatt faktiskt. Jag kom ju upp så sent och sedan börjar tentan redan 8:00 så det känns ovärt att försöka sova. Ta och plugga istället. Fast skrället lär ju bli sur, han gillar inte när jag sitter uppe sent. Han vill ju sova och kommer inte riktigt till ro när jag inte snusar i sängen.

Crystal eye


Det var länge sedan man camade med folk. Kommer ihåg i högstadiet när man gjorde det hela tiden. Ikväll provar jag den inbyggda webcamen i lilla Smulan och det funkar utmärkt. Brorsan fick bli min försökskanin.

Kommentera mera!

Nu har jag fixat så man kan kommentera igen, så nu vill jag se lite kommentarer! Åtminstone från dig Åke :)

Telefonförsäljare

Jaha, då hade man blivit av med den oskulden då. Alltså att bli uppringd av en telefonförsäljare. Det var första gången sen jag flyttade hemifrån. Det värsta med att bli vuxen.. och han väckte mig. Det hela handlade om en drulleförsäkring som Ellos ville att jag skulle teckna. Förstår dock inte varför de inte bara kan fråga rakt ut; är detta något du är intresserad av? Istället frågar han mig om mitt personnummer? Hade jag varit lite sömndrucken och sagt det så hade jag alltså sagt ja. Fast nu var jag ju lite mer på hugget och frågade vad han ville ha det för. Sa att jag skulle "tänka" på det. Skulle aldrig någonsin teckna för något sådant direkt på telefon.. Jaja, får väl tacka för att jag kom upp lite tidigare än jag annars skulle ha gjort! :D

Jag behöver i varje fall inte vara rädd för att några från radiotjänst ska knacka på dörren (läs här). Det råkar de visst ut för lite nu och då på förrådet. Men jag föregår med gott exempel, för jag har betalat skiten enda sedan jag flyttade hit. Det kan ju faktiskt vara min framtida lön vi snackar om också så..

Något fel på kommentarfunktionen

Jag har precis fått höra av brorsan att man inte kan kommentera mina inlägg.. Bajs.. men det ska jag nog fixa, ska bara orka. Imorgon kanske. Hör av mig när det funkar igen!

Har suttit med min lilla dator mest hela dagen. Det fina vädret är som bortblåst så man behöver inte få dåligt samvete. Har även hunnit med ett baspass på friskis ikväll, fasen vad svettig man blev.

Som ett barn på julafton


Vaknade i morse vid 11 av att mobilen tjongade. Yes, datorn fanns att hämta på ICA. Gick ut med hunden och funderade på när min ipod skulle komma. Så ska vi gå in och då ser jag brevbäraren. Jo men visst! Innanför dörren låg en avi på ännu ett paket. Så jag trallade iväg till Ica efter frukosten. Fick sällskap av Pablo som skulle gå till skolan och plugga. Det var lite bökigt att få hem skiten men hem kom jag. Så nu sitter jag och lirar vid nya lilla Smulan och har ipoden i öronen. Jag älskar den redan, liten och smart. Bra ljud och skitbra lurar. Ska ha den på gymmet i veckan, kommer bli grymt :D Jag har dessutom bidragit till Aidsforskning genom att beställa den röda! :D

Tack mor och far för lilla Smulan och tack mormor för pengarna som betalade min nya spelmaskin :)

Värme

Igår hade vi uppåt 17 grader och idag 16, hur jävla skönt som helst! Har suttit mycket med öppna balkongdörrar vid min franska balkong och stickat medan Urax legat framför fåtöljen och kikat på folk. Samtidigt har jag snaskat på godiset jag fick igår, det är nästan slut redan.

Snart ska jag iväg till stan och träffa några kompisar. Vi ska fika lite, har köpt en tårta på ICA. Jag hoppas bara att den hinner tina, den skulle stå i rumstemperatur i fem timmar och jag kom hem med den för en timme sedan bara.. Jaja det blir säkert bra :)

Grattis till mig!


Min dator är i Ånge! Kanske har jag tur och den hinner komma idag? Hoppas hoppas. Fatta om jag blev lite vrång igår kväll när jag var inne och det stod att den var sorterad i Örebro. Varför flyttade jag ut hit till världens ände för? Hade jag bott i kvar i Örebro hade jag haft min dator nu..

Än så länge har min födelsedag varit bra i varje fall. Karin, Maria F och Johanna sjöng och spelade gitarr för mig och sedan blev man bjuden på lunch av Karin också. Fick dessutom med mig ett gigantiskt påskägg med godis från Karin, hon tyckte att det bara var äckliga kvar.. Så nu måste jag nog masa mig iväg till gymet idag..

En del av mig som fattas


Nu har det gått några månader sedan min farmor gick bort. Urnan sattes ned i graven under påsk, så det missade jag. När jag var hemma i helgen kom farfar över på söndagen för lite tårta och då hade han med sig alla hennes smycken. Så med mig till Sundsvall har jag med mig två av hennes halsband och ett par örhängen. Bland annat det vackra bärnstenshalsbandet på bilden ovan. Det har fått mig att tänka mycket mer på farmor de senaste dagarna och hur mycket jag saknar henne. Hon var den bästa farmor man kunnat få. Jag kommer aldrig mer få se henne på huk över gräsmattan i Brändåsen plockandes ogräs på varje kvadratcentimeter. Jag kommer aldrig få äta hennes underbara kalopps mer. Jag kommer aldrig mer få krama om min underbara farmor! Det är inte rättvist.. Ingenting kommer någonsin vara dessamma utan henne..