Telefonförsäljare

Jaha, då hade man blivit av med den oskulden då. Alltså att bli uppringd av en telefonförsäljare. Det var första gången sen jag flyttade hemifrån. Det värsta med att bli vuxen.. och han väckte mig. Det hela handlade om en drulleförsäkring som Ellos ville att jag skulle teckna. Förstår dock inte varför de inte bara kan fråga rakt ut; är detta något du är intresserad av? Istället frågar han mig om mitt personnummer? Hade jag varit lite sömndrucken och sagt det så hade jag alltså sagt ja. Fast nu var jag ju lite mer på hugget och frågade vad han ville ha det för. Sa att jag skulle "tänka" på det. Skulle aldrig någonsin teckna för något sådant direkt på telefon.. Jaja, får väl tacka för att jag kom upp lite tidigare än jag annars skulle ha gjort! :D

Jag behöver i varje fall inte vara rädd för att några från radiotjänst ska knacka på dörren (läs här). Det råkar de visst ut för lite nu och då på förrådet. Men jag föregår med gott exempel, för jag har betalat skiten enda sedan jag flyttade hit. Det kan ju faktiskt vara min framtida lön vi snackar om också så..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback