Hässelby

Här sitter jag mitt i natten. Är trött som as så ska snart gå och lägga mig. Idag har jag befunnit mig i Stockholm. Eller egentligen var jag bara där mellan 13-17. Sen 5 timmar i bilen också, det var ingen direkt fröjd emellanåt men kul att köra. Vi var i varje fall i Hässelby på begravning, min mammas mosters man som gått bort. Egentligen känner jag honom inte så väl alls, har bara träffat honom en gång som jag kommer ihåg väl, på släktträffen 2006. Kommer ihåg att han verkade vara väldigt trevlig.

Kyrkor är väl inte någon jättebekväm plats för mig ska sägas. Mambo-jambo in my ears. Men vid ett tillfälle så såg jag farmor framför mig och snoret rann så in i helvete på mig efter det. Att sedan se mina släktingar gå och upp lägga blommor på kistan, och höra hur jobbigt de tyckte det var, var också väldigt jobbigt. Fick titta åt ett annat håll. Fick mig att tänka på när man själv stod där och hörde farfar viska "Jag saknar dig" på farmors begravningen. Titta nu bölar jag igen! Saknar henne så det är sjukt.

På mottagningen sen var det trevligt och god mat också. Min moster Lisa verkade digga min nya frilla, alltid välkommet ;)


Ingen av oss kom ihåg att ta med oss en kamera, så det får bli ett par webcam-bilder på undertecknad :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback