Valmöjligheter, bra eller anus?

Just nu känns det lite som att vara tillbaka i 9:an. Vi ska göra en massa val hit och dit och det är inga lätta sådana. Först ut är val inför nästa kurs. Vi får välja mellan tidning-, radio- eller tvinriktning. Vi biljournalister får även välja bildjournalistiskt projekt om vi vill.

Efter en hel del velande mellan tidning, tv och projekt så blev det tidning. Men det var inte över där. Mailade in mitt val till läraren i fredags. Men fick svar, han undrade om jag ville ha tidning+dummy eller tidning+webb. I min hjärna stod det still, kom inte ens ihåg vad skillnaderna var. Så jag valde webb för det lät minst riskfyllt. Idag mailades allas val ut och man kunde se vem som valt samma. Grattis Ylva, du var den enda i din klass som valde tidning+webb. Två tjejer i min klass valde tidning+dummy och två valde tv. Resten är alltså projektsugna. Fast det kan jag förstå, för det valet ger mer frihet och man kan göra något man själv känner för. Tur att det är massa journalister också som fyller ut de andra grejerna.

Så till nästa val.. Praktiken närmar sig med stormsteg, nästan hela våren ska vi vara ute. Skrämmande kan jag tala om. På fredag vill våran programansvarig ha in en lista på de topp 3 platserna man vill ha. Etta på min lista kommer i varje fall Nerikes Allehanda hamna. Sen funderar jag på att göra det lätt för mig, nämnligen lägga Sundsvalls två lokaltidningar. Mitt största problem är hunden, vem tar hand om honom när jag "jobbar"? Dessutom ska man ha någonstans att bo. Vägrar säga upp den här lägenheten för att skaffa en i en annan stad. Uff vad jobb. Annars är det många som brukar göra det. Därför är det förmodligen Örebro, Sundsvall eller Stockholm som gäller för min del. Förra året tänkte jag att jag ville tillbaka till Stockholm City, men sen tänkte jag att orka Sthlm egentligen, plus att tidningen har ändrats en hel del sedan jag var där i gymnasiet.

Ibland önskar man att man vore den här lilla tösen än idag, vad mycket lättare allt var egentligen. Jag är 13 år och vi har haft Amanda, 7 på bilden, i en vecka eller något i den stilen.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag vill också bli liten igen!!!

2009-09-16 @ 22:08:07
URL: http://gnistra.webblogg.se/
Postat av: Morsan

Vad menas med Dummy? Webb passar väl dig ganska bra?

2009-09-16 @ 22:44:24
URL: http://ahlbergare.se
Postat av: Ylva

De som valt Dummy får skapa en tidning i något annorlunda format, lärarna gav exemplet en rund tidning. Jag tror det valet handlar mer om redigering, och det hade ju också varit kul. Men det blir säkert perfa med webb :D



Citat från några jourkillar igår: Vem fan vill göra en rund jävla tidning liksom?

2009-09-16 @ 23:15:30
URL: http://ylvans.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback