Videobloggning, den nya flugan?

Allt fler bloggare använder sig nog av videobloggning, det känns som det i varje fall. Men alla videobloggar är verkligen inte bra. Tänkte göra en liten lista vad jag tycker i varje fall.

Bra videoblogg:
- Personlighet och charm
- Annorlunda och intressant innehåll
- Det händer något i filmen, man gör något
- Humor

Foki gör bra videobloggar emellanåt. Tycker dock det är lite tråkigt när hon inte säger något på filmen, älskar hennes söta röst. Hon verkar vara världens gulligaste tjej. Gissa vem som fick min röst som årets blogg på Vecko Revyns blogawards?



Dålig videoblogg:
- Fåfänga, pilla med håret verkar väldigt vanligt
- Tugga tuggummi med öppen mun är det äckligaste jag vet
- Få saker som tar högst en minut att säga att ta 4 minuter
- Prata om vad man ska göra

Om någon gör värdelösa videobloggar så är det Amanda. Tror många sitter och skrattar åt dem på youtube. Vad är grejen med att stå och pilla med utseendet medan man pratar? Hon mumlar, är tyst mer än halva filmerna och tuggar tuggummi. Läser inte själv hennes blogg utan stöter bara på hennes videos ibland och kan inte låta bli att titta på eländet..



Är lite sugen på att göra en videoblogg själv snart, men då måste jag hitta på något kul. Ett kul sätt att fördriva vardagen på ;) Har ju gjort några innan, men det är nog bara den första (skjärtlappsåkningen) som jag är nöjd med, den har humor tycker jag! :D

Så, vad tycker mina läsare om videobloggar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback