Pälsvård?

Jag får väldigt ofta frågan om pälsvården inte är jobbig på min hund. Ja visst har han en jäkla massa päls, men! Han har cadenetter (dreid locks) på benen och därför kan jag inte ens borsta honom. Än mindre måste jag borsta. Han får bara tovor bakom öronen och de kan man klippa bort. Sen att han fäller otroligt mycket är en helt annan femma tycker jag. Då handlar det om dammsugning och jag försöker ändå dammsuga en gång i veckan. Dessutom fäller han bara två gånger om året och cadenetterna fångar upp en del.

Däremot finns det en gång om året då jag gärna skulle ha en korthårig ras. Det är på våren när kardborrarna börjar komma ute. De sätter sig så in åt *** í Urax päls. Sen vägrar han gå om man inte tar bort dem. Igår var vi i stallet lite och då lyckades han få riktigt många överallt, bland annat i skägget :) Sen kan det också vara besvärligt när snön smälter bort och det blir slaskigt och smutsigt ute. De drar ju med sig en del skit in :) Men jag älskar långhåriga hundar :D


Kommentarer
Postat av: Stina

Halloj har du hört dig för om jobbet? kram

2010-05-09 @ 19:58:17
URL: http://haglundstina.blogg.se/
Postat av: Bea

Hej! Har just hittat din blogg. Vad är Urax för ras? Helt gudomligt fin!

2011-09-03 @ 10:26:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback