Nya glajjor

Så, då har jag varit till optikern idag och beställt två par nya glasögon. Det var inte så stor skillnad på mina brytningsfel, bara lite på höger sida. Jag gick rätt länge och provade olika par, och fastnade tillslut för de två nedan. De första föll jag bara för direkt. Känslan var liksom att "de här blir det nog". Det svarta paret har jag spanat in i den här bloggen tidigare. I butiken fanns bara de bruna inne, men det fanns ett väldigt likt svart par som jag provade också. Gillade de bruna också så det var svårt att välja. Men eftersom de första är bruna så fick det bli de svarta bågarna.

Blev dock lite överaskad av att man inte fick låna med hem! Det har de tydligen slutat med för att utbudet i affären ska vara större. Men mig gjorde det inget, det kändes rätt självklart vad jag ville ha och redan innan hade jag ju en tanke på vad jag skulle titta efter.

De ser ju inte mycket ut för världen på dessa bilder, men i verkligheten så! ;)

Föresten, min optiker hade grymt snygga glajjor, de var rosa och matchade hennes sjal. Det är så kul med folk som vågar sticka ut med sina glajjor, det vissar ju att man trivs i dem! För övrigt har väl nästan alltid optiker snygga glasögon :)


Wilmer (kopparfärgade metallic), 995:-

Zion, 795:- (gratis eftersom det är 2 för 1)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback