Matlagningsexpriment

(Ni får ursäkta att det blir väldigt mycket mat i bloggen just nu, men jag tror att det är den veckan på månaden. Den där veckan när man är lättirriterad och väldigt matsugen HELA tiden. Vi kvinnor har det inte lätt, inte många veckor i månaden man får vara ostörd)

Anyway.. Idag har jag modifierat "veckans nya rätt" lite grand. Tyckte omeletten var helt okej, men lite torr och alldeles för stor portion blev det (vart proppmätt). Så idag drog jag ner från 2 potatisar till 1, en halv lök till en kvarts lök och 3 ägg till 2 ägg. Det jag inte drog ned på var fläsket, för det var det godaste (fan bacon och fläsk är nästan det godaste köttet jag vet). Dessutom la jag purjolöken i omeletten istället för på som förra gången. Toppade det hela med en klick creme fraiche med franska örter-smak som jag hade kvar sedan innan. Gissa om det blev gott? Fan orgasm för munnen säger jag bara, sjukt mycket godare. Blev lite sugen på att prova att lägga på mozzarella eller fetaost nästa gång också.


Purjolöken gör att det ser godare ut också. Grönt brukar ha den effekten :)

Kommentarer
Postat av: Stina

Jag älskar omelett, gjorde det idag jag också:) det är ju GI mat också, så man kan äta det med gott samvete:)

2010-02-14 @ 23:01:34
URL: http://haglundstina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback