Hamnen

Högst upp på min högskoleansökan förra sommaren låg två hamnstäder. Sundsvall som etta och Karlshamn som tvåa. Var i Karlshamn den sommaren på en intervju och hamnen där är lika fin och stillsam som den är här, kanske lite varmare bara :) Jag tycker det är mysigt nere vid hamnen, det är inte långt ifrån trafiken, men man tänker inte alls på den.

Urax och jag tog en riktig långis dit idag, hamnen ligger på den östra sidan av stan och Nacksta där vi bor på väster. Det tog över två timmar. Kameran fick också hänga på för det var ett tag sedan jag fotade hundskrället och nu har ju hösten kommit så då blir det färgglada bilder! Dock kom vi iväg lite sent så när vi väl var vid hamnen så hade det hunnit mörkna lite. Här kommer några bilder från idag.


Trappan framför Hedbergska hade en ordentlig lövbädd



Urax lurar inne mellan några buskar i närheten av hamnen och SVT Mittnytt



Jag utmanar ödet (?) på kanten. Det är 2 meter ner till havets yta! (smutsiga strumpor!)


Kommentarer
Postat av: Stina

Aha okej men då får vi fira juldagen eller annandagen ihop kanske? brukar ju bli röj då:)



Jättefina bilder nu med, det är fint med höst, fast det är kallt...

2009-10-11 @ 12:15:58
URL: http://haglundstina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback