Birsta

Var till Birsta idag och köpte en ny blomma eftersom min kaktus dog under sommaren. Försökte hitta en likadan, men gjorde inte det så det fick bli den på bilden nedan istället.

Sen blev jag sur på en kärring i kassan på ÖoB. Var där och skulle köpa en mopp. Letade i trehundra år men hittade bara huvudena. Tillsist hittade jag ett skaft innanför allt annat, men i kassan så sa hon att det fick jag inte köpa för det hörde ihop med ett speciellt munstycke. Då skulle jag gå tillbaka och se om jag kunde hitta något annat men då började hon bråka och hålla på. Hon verkade inte fatta att jag inte ville ha det andra när jag inte fick köpa skaftet. Bakom mig stod dessutom ett gäng tonårstjejer som hade jättebråttom till någon buss. Slutade med att jag gick till Rusta istället och där var det mycket lättare att hitta det man ville ha.

Köpte även en apsnygg svart väst inne på MQ, en affär som jag aldrig är inne på för det är lite för dyrt för min budget.

På vägen hem missade jag såklart förbinningsbussen med 1 (!!!) min för att bussen från Birsta var sen. Så jag fick vänta en halvtimme på nästa buss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback