Någon som känner igen sig?

Karriär och arbete. Bläh vad jobbigt att bara tänka på det. Jag har alltid haft problem med att bestämma mig för vad tusan man ska göra resten av livet. Inte någon direkt ångest, men bara helt omotiverad till något yrke. Det är så här att jag skulle kunna tänka mig att göra något med hundar, något med foto, något med webdesign, men vad? Det är ju mest sådana här flummiga yrken. Vore mycket lättare med ett yrke som t.ex. sjuksyrra. Då går man utbildningen och sen skaffar man ett jobb. Just nu känner jag verkligen att det kommer bli något med egenföretagande, men jag har inte en susning om inom vilken kategori. Känns som att det skulle kunna vara vad som helst. En annan flumidé jag fått på sistone är författare, vore ju himla skoj. Dock inte så lätt.. Varför ska det vara så svårt?

När min klass hade en monter på fotomässan satt jag och kollade på en intervju med min lärare online. Tyckte det var ganska intressant. De pratade om varför killarna dominerar fotografyrket och min lärare Anna trodde det var för att tjejer oftare tänker att det är en kul hobby men att de aldrig skulle kunna jobba som fotografer, att de inte tycker sig vara tillräckligt bra. Tror det ligger något i det.


Jag tyckte om att vara en liten ansvarslös fjortis!

Kommentarer
Postat av: Morsan

Toppen! Vi öppnar ett hundcenter ihop här i Örebro. Hunddagis, agilityträningsbana med mera, med mera......

2009-11-25 @ 20:59:56
Postat av: Sandra

Jag med!! Ska vi vara leka under jullovet och inte vara så ansvarslösa och stora? Haha Som om man har jullov när man går på universitet =P

2009-11-25 @ 21:15:12
URL: http://gnistra.webblogg.se/
Postat av: Anna

Absolut, jag känner igen mig till 100%! Till och med mina flumyrkesfunderingar är desamma (utom kanske webdesign för det är jag kass på :P), och den där bristen på motivation.



Lösningen är nog att gifta sig ruskigt rikt. Då kan man pyssla med sina hundar, fota roliga saker, skriva det man vill och bara njuta av livet. ;)

2009-11-25 @ 22:02:54
URL: http://fantasium.se/photoblog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback