Hisshelvete

Enda sedan jag flyttade in på 5:e våningen här så har jag gått och bävat mig för att hissen ska pajja. I förra trapphuset, där en likadan hiss finns, gick den sönder flertalet gånger. Då bodde jag bara på 1:a våningen så då var det lugnt. Så kom jag alltså hem igår för att snabbt rasta hunden, äta och sedan kila tillbaka till skolan igen. Trött som ett as var jag efter allt uppsatspluggande. Så upptäcker jag att hissen står still.. Ja sur blev jag allt, men tänkte att ja någon har väl ringt och felanmält skiten i varje fall. Klockan var rätt mycket så jag antog att jag skulle få vänta till nästa dag hur som helst. Men när hissen fortfarande var trasig idag vid 2-tiden så ringde jag ändå. Först hamnade jag i kö och det orkade jag inte, men nästa gång kom jag fram direkt och det verkade inte som att någon annan ringt.. Slött.. Iof är jag ju lite slö själv som inte heller ringt men men.. Så precis efteråt när jag skulle dra iväg till skolan igen så står allas våran Morgan där (kvartersvärd) och försöker sig på att laga hissen. När jag kom hem nu ikväll så var den up and running igen! Skönt. Både jag och hunden har tyckt att det varit väldigt jobbigt med alla trappor. Nästa gång ringer jag direkt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback