Om att prata om sig själv

Jag har alltid haft svårt att prata med folk, att skapa konversation. Därför funkar jag lätt ihop med folk som själva har lätt att prata och framför allt dem som har lätt att prata och berätta om sig själva. Själv är jag bättre på att bara lyssna. Såhär på en blogg har jag nog lättare att öppna mig får jag väl säga. Kom att tänka på detta igår efter den trevliga konversationen med den fulla killen på tåget. Han var en sådan som gärna berättade om sig själv och sina upplevelser. Kom på i efterhand att jag inte sa mycket om mig. Det är något jag måste bli bättre på, för det hänger ju ihop med att starta en trevlig konversation, inte sant? Mitt problem är att jag själv finner mig så ointressant! Jag är bara 19 år gammal och har inte hunnit med mycket i livet. Jag har inte sett mycket av världen och inte upplevt en massa intressanta saker. Som alla andra har, tycker jag.

Så detta är något jag ska jobba på. Första veckan på programmet fick vi ju höra att vi skulle träffa fem nya människor om dagen. Jag ligger rätt mycket efter, om man säger så :P

Mitt nya mantra (från och med idag): TA MERA PLATS!

Kommentarer
Postat av: Aage

Wow, vi har något gemensamt :P Fast skillnaden är att jag är rätt nöjd med att vara en bra lyssnare...

2009-03-15 @ 01:56:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback