Första dagen slut

Här kommer ännu en kort uppdatering från mig. Är hemma från SVT nu. Dagen har verkligen gått fort, och det är ju ett tecken på att man ändå haft lite att göra. Fick sms från Johanna att hon blivit satt på ett jobb direkt och gissar att de flesta i min klass som är på tidning också fått jobb redan idag. Själv har jag mest fått följa med och kolla hur de arbetar och ställt frågor. Fotografen jag har varit med idag var verkligen trevlig och såg alltid till att jag hängde med på vad han gjorde. Imorgon blir det en annan och resten av veckan ska jag gå med min handledare. Har faktiskt lärt mig en hel del idag! På eftermiddagen blev det att vi gick iväg till ett ställe och filmade mer på samma grej som på förmiddagen. Sen satt jag med medan de redigerade. Det var rätt kul att se hur snabbt det gick. Segade ihop lite i slutet, men grovjobbet gick fort. I skolan analyserade vi lite mycket och ändrade om trehundra gånger. Idag hade fotografen redan en tanke när han satte sig med redigeringen. Man har mycket att lära!

Nu blir det mat :) Imorgon börjar jag 9:45, skönt med sovmorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback