Fabriksbrand

  

Idag har varit en spännande dag på schemat. På förmiddagen sprang jag runt lite med en kamera och filmade på redaktionen. Det är så nära de låter mig komma :) Fick prova att köra med den på axeln och jädrar vad tungt. Först var det lättare än jag trodde, men när man väl tog ned den så värkte det. Men måste verkligen stå bredbent för att få en stadig bild. Sen satte jag mig och redigerade det jag filmat. Det var ju inga vettiga bilder så det var inte så kul, men hittade på något värdelöst. Plötsligt schvisar min handledare Anders förbi utanför och säger i farten att vi ska ut och att det är bråttom. Springer iväg med min kopp choklad för att ta på mig. Rena turen att jag inte skvimpar ut allt på kläderna. Andera körde som en biltjuv på väg mot Norra Bro där en fabriksbrand var i full gång. Jag åker där rätt mycket eftersom det är på vägen till ridhuset där vi har agilityträningar. Men vi blir stoppade av polis eftersom det är explosionsrisk. Så då provar vi att komma från andra hållet och då går det vägen. Men såg inte så mycket eld, men det var ordentligt med svart rök. De andra lyckas inte skicka hem en mobilbild till webben så det får jag göra. Den går nu att se på svt.se/tvarsnytt. Den ligger som bild innan man sätter igång klippet. Ingen direkt höjdarbild, man blir inte så inspirerad när man står med en mobilkamera :) Men jag såg snygga nyhetsbilder överallt och önskade att jag hade min systemkamera med mig..

Imorgon blir det kvällpass mellan 16:00-23:15. Då ska jag få vara med när de sänder "Eftersnack".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback