Långt vs kort hår

Jag har länge funderat på att skaffa en riktigt kort frisyr. Svallet jag har nu har jag sparat på länge och jag trivs rätt bra i långt hår ändå. Men jag har egentligen alltid uppsatt och tycker det är finare när jag får bort håret från ansiktet, för då ser man ju faktiskt hur ansiktet ser ut (jag har fina kindben! :P). Samtidigt kan man ju göra mycket mer med långt hår, bland annat min nya sommarfavorit med flätor och knut. Men på sistone har jag ändå börjat fundera mer och mer på det här. Svårt beslut! Det är ju svårt att ångra sig efteråt, det tar ju några år att få ut det såhär långt igen. Mitt hår blir väldigt lätt slitet också, vilket också är en anledning att korta ned lite. Men vill absolut inte ha halvlångt, då kan man ju inte sätta upp skiten :)

+ för kort hår:
Det slits mindre
Lättare att färga
Nytt och kul!
Gömmer inte ansiktet
Snyggt!
Sparar in på schampoo och balsam haha.. :)

+ för långt hår:
Man kan göra mycket med håret, bl.a locka det
Kvinnligt
Man kan sätta upp i knut och hästsvans
Gammal vana och ofarligt



Som man oftast ser mig numer



Utsläppt som jag nästan aldrig har såhär på sommaren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback