Hundbett och USÖ och grejer

Nu, förstår ni, nu blir det spännande! Sandra och jag var på akuten nu ikväll. Satt hemma hos min brors kompis när hon ringde att berättade att hon blivit biten av en hund i stallet. Så hon fick komma och hämta mig så körde jag till sjukhuset. Efter ett mindre stopp på willys för att köpa kattsand och kattmat förstås :)

På parkeringen vid sjukhuset är det första jag ser våran bil, pappa jobbar inatt. Inne på akuten sitter den jäveln och flinar åt mig haha :P Sandra blir hemskickad igen och ska till vårdcentralen imorgon och ta stelkrampsspruta. Det var inte så akut som alla sagt. Men Sandras mamma var förstås orolig.

Vi kan i varje fall konstatera att på sjukvårdsupplysningen är dom idioter. Sandras mamma ringde dit och de sa att hon skulle åka till akuten om det skulle behövas sys kanske. På akuten sa man att man inte syr bett för då stänger man inne bakterierna. Även när min mamma ringde för några år sedan för jag ramlat av en häst och hade en konstigt känsla i öronen kunde dom ingenting. De trodde nämnligen att jag hade fått öroninflammation, vi var lite mer inställda på hjärnskakning. Haha, nej dit ringer vi inte igen :P


Sandra kör den klassiska pekposen och har å-vad-synd-det-är-om-mig-kändisminen. Vi parkerade bredvid pappa också :P

Kommentarer
Postat av: Stina

Läskigt detdär, tur att det gick "bra" iaf.

2009-07-30 @ 09:30:37
URL: http://haglundstina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback