Jag har flyttat..

.. and I love it! Igår hann vi flytta över de mesta möblerna och jag kunde sova i nya lägenheten inatt. Idag flyttade vi det sista. Datorn, väggprydnader och lite småkraffs. Sen bar det iväg ut till Birsta! Där blev det shopping ska jag tala om.. På clabbe blev det bland annat micro, termometer och duschdraperi. På IKEA köpte vi t.ex. matbord och stolar, ny bokhylla, spegel, taklampa, mattor, m.m. Nu börjar det arta sig här, men det är lite skräpigt. Imorgon väntar att flytta över mat från gamla lägenheten och att städa.

Ett problem har dock uppstått. Där lampan ska sitta i sovrummet är det inte en krok utan en ögla. Så lampan går inte att sätta upp (tittade efter lampa med krok men det fanns inte). Ska försöka få kvartersvärden att fixa det åt mig på måndag när han ska besikta den gamla lägenheten. Det är väldigt mörkt med bara en liten fönsterlampa, datalampan och sänglampan..

Tog lite utsiktsbilder igår! Denna nedan blev nog bäst. Man ser kyrkan långt därborta, utkikstornet på norra berget och det är ortvikens pappersbruk som rycker i bakgrunden. Jag har kört på största bländare (22) och exponeringen blev på 57 sekunder! Lite häftigt att alla lampor har lite olika ton :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback