Blåsbrus

Igår satte jag mig och började redigera mina bilder på Silvia. Blev väldigt besviken på min kamera.. Trodde faktiskt inte att bruset var så farligt. Under den här kursen har jag fått lära mig hur man kan jobba med de olika kanalerna i en digital bild (en färgbild är uppbyggd av 3 kanaler, en röd, en grön och en blå, som tillsammans skapar en färgad bild). När jag kollade igenom mina kanaler fick jag en smärre chock när jag kom till den blåa. Herregud det var inte en vacker syn. Bilderna är tagna på ISO800, ljuset inomhus är rätt dåligt så klart de blir brusiga, men såhär brusiga? Se själva:

Min gröna kanal som brusar minst enligt testet (röda ska vara värst men det ser typ lika fin ut som denna)


Herr blå, ska man gråta eller skratta?

Kommentarer
Postat av: Malin Haarala

Oj! Men du de där ser ju inte direkt ut som brus heller... de ligger ju i ränder och ser ut som när man plåtar analogt och har skador på filmen! Du borde kanske kolla upp om du måste skicka in den?

2009-12-04 @ 17:04:33
URL: http://haaralas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback