Håret är A och O

Hur mycket känns det inte när man har en dålig hårdag egentligen? Ibland kan man fixa och dona hur länge som helst och ändå inte bli nöjd! Just nu är dock jag riktigt glad över håret mitt. Det har blivit riktigt långt, har inte haft långt sedan början av gymnasiet, och det är återigen rött och det trivs jag bra i.

En mycket viktig detalj är att jag bytte hårschampoo någon månad eller så innan jag åkte hem till Örebro för sommaren. Innan hade jag använt Fructis i hur många år som helst. Det var min frissa som tillslut sa att jag borde byta eftersom mina toppar alltid är så kluvna. Varför hade jag inte tänkt på det innan? Gick runt en stund bland alla schampoon innan jag bestämde mig. Svårt ju eftersom man ska använda minst en månad innan man ser effekten och då vill man ju egentligen ha rätt på en gång. Jag bestämde mig för att gå ned en prisklass istället för upp och det gjorde jag rätt i. Numera använder jag Naturelle schampoo och balsam för matt och livlöst hår, större flaska och mycket, mycket billigare. Mitt hår är numera inte lika platt och livlöst! Kanske något annat funkar ännu bättre, men jag tänker inte chansa och byta.

+ Lättare lugg och mer volym
+ Mjukare och glansigare
+ Mer volym i hela håret
+ Priset (typ 17 spänn)



Kan dessutom berätta att jag fått ett nytt "verktyg" till håret efter farmor. Det är en blås med en massa munstycken. Bland annat en locktång som jag tycker funkar bättre än min andra som bara värmer. Fattade först inte ens att det var en blås, men nu behöver jag ju inte heller en vanlig hårtork utan jag behöver bara välja borsten (längst bort) och föna det torrt, byta munstycke och locka eller vad jag nu vill göra. Har inte provat alla än, det är hela 6 huvuden till den. Måste helt enkelt försöka få ned den i någon väska när jag åker hem igen om en dryg vecka.


En tråkig bild på de sex munstyckena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback