Har fått utlopp för kreativitet

     

Nu är sydagarna över för denna gång. Idag blev klänningen helt klar, så ska ta bättre bilder på den imorgon. Sen har jag även provat på att göra en rosa blus. Den blev inte helt som jag tänkt, men är rätt nöjd med den ändå. Den är dock inte helt klar på bilden, kanten ska sys upp längst ned vilket jag gjorde precis efteråt.

Är grymt nöjd med klänningen faktiskt! Ska bli kul att använda den. Bestämde mig för att hitta på något annorlunda där bak och inte fästa kjoldelen i bröstdelen, tyckte det blev lite coolt.

För varje sak jag syr lär jag mig något nytt om  sömnad. Den här gången blev det att det är väldigt bra att strycka kanterna innan man syr upp dem, för då blir det mycket rackare och snyggare. Sydde om kanten på klänningen för den blev alldeles tjorvig första gången.

När jag sydde blusen lärde jag mig att det är viktigt att mäta överallt när man syr utan mönster. Fick inte igenom huvudet först så jag fick göra om lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback