The key

Okej, nykeln i journalistvärlden är kontakter. Jag som har tänkt att jag har nada kontakter.. Men idag kom jag på att jag har världens bästa kontakt! Nämligen min egen mamma. När jag skulle på 9-veckors praktik i gymnasiet så var det hon som fixade prao på Sthlm City. Detta genom sin arbetskompis vars dotter var barndomsvän med tjejen som senare blev min handledare på tidningen. Ikväll fick jag ett sms från henne. En annan arbetskompis bor visst granne med Ernst! Så hon skulle snacka med henne, får se om det kanske kan bli något. Det ska ju vara sådana där långsökta kontakter också. Det är "förbjudet" att ta kompisar eller släktingar, det framfår inte som trovärdigt. Som journalist är ju trovärdig het en viktig grej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback