Efterlängtad problemlösning

Våran lärare i denna kurs är helt enkelt fantastisk. Jag har alltid brottats med ett problem i mitt liv, att ta kontakt med för mig okända människor. Det är ju ganska självklart att detta är ett hinder för mig när jag ska bli bildjournalist. De två senaste uppgifterna i skolan har jag inte gjort. Jag har inte lyckats få mig själv att göra dem, utan bara mått dåligt över att jag inte klarar av det. Skickade iväg ett mail till våran lärare i onsdags för att berätta hur det låg till. Klarade inte av att prata med honom personligen eftersom det är väldigt känsligt för mig. Morgonen därpå, torsdag alltså, hade jag fått ett långt svar från honom. Tänker inte gå in på vad som stod, men han är den första som faktiskt förstår mig och som vill hjälpa mig. Istället för den vanliga kommentaren: Det är ju bara att lyfta luren! så var han förstående och verkade verkligen bry sig. Från att ha blivit hånad av en del personer för detta (som gjort det ännu värre), till att äntligen få lite hjälp. Idag fick jag lite ljudfiler av honom som jag ska lyssna på och som ska hjälpa mig slappna av och komma över mitt problem. Det känns faktiskt helt overkligt. Ska lyssna på den första filen nu ikväll tänkte jag. Det är svårt att hålla tårarna borta, detta betyder så mycket för mig. Bara att ha pratat med honom om det gör att det känns lite lättare. Har redan en del bra idéer till uppgifterna.

Kommentarer
Postat av: Viola

Låter som en underbar lärare!!

2010-08-19 @ 14:09:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback