Min 1:a riktiga intervju

Så har jag gjort det. Känner mig väldigt nöjd med hur det blev. Det började med att jag ringde för att få en vägbeskrivning vid 11. Lina gav mig den och sa åt mig att ringa igen när jag stod på ett visst ställe. Hon visste inte riktigt vart hon skulle befinna sig när jag kom. När jag sedan ringer upp igen så frågar hon om jag rider. Så det blev helt enkelt en liten ridtur och lite arbete i paddocken. Kändes riktigt bra att kunna svara ja på hennes fråga. Hade ingen aning om att hon hade hästar innan jag ringde imorse. Detta gjorde att jag hann komma lite närmare henne innan själva intervjun ägde rum. När man har något gemensamt går allt mycket lättare. Jag fick rida en travare som var riktigt mysig. Själv red hon sin häst Gloria.

Intervjun tog jag medan hon mockade. Det blev också väldigt skönt och avslappnat. Hon arbetade ju så jag kunde titta ner hur mycket jag ville och anteckna. De tysta pauserna, som man fått lära sig är BRA, var inga problem eftersom Lina ändå höll på i boxen. Fick veta en massa kul att ha med i mitt personporträtt och snappade upp ett och annat under ridturen. Det var väl egentligen då jag påbörjade min intervju. Det blev väldigt bra och inte så spänt. Både hon och jag kände oss avslappnade och snackade som vilka som helst.

Imorgon ska jag till hennes verkstad och fota. Hade gärna velat fota idag med och få med hästarna lite, men hon hade mycket att göra. Skönt också för mig att kunna koncentrera mig på en sak åt gången. När man kör på multijournalistik så är det ofta något av sakerna, skriva eller fota, som blir lidande.

Sammanfattningsvis så känns det jäkligt bra efter idag! Jag behövde verkligen den här positiva upplevelsen av en intervjusituation. Den gjorde mig starkare och nu känner jag verkligen att jag vill satsa på det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback