Hemma eller borta?

Nu befinner jag mig i gnällträsk igen, efter nästan 8 timmar på resande fot. Började vid 11 och gick till bussen. Orkade inte gå till stationen med all packning och dessutom var det rejält kallt. Hade hört att man kunde betala med kontokort på bussen, men så var det visst inte. Men jag fick åka med ändå så kunde jag gå in på navet och köpa en biljett. Vilket jag såklart inte gjorde. Väl efter bussturen har man ju ingen användning av den liksom.

Tåget till sthlm gick problemfritt, endast ett tågmöte och 20 min försenat. Jag trodde jag hade 40 minuter i sthlm, men det visade sig att jag hade 1 h 40 min. Så jag fick helt enkelt döda lite tid. Väl på nästa tåg hade jag problem med att hitta min plats, den var nämnligen onumrerad :( De sista två timmarna gick relativt snabbt och nu är jag äntligen hemma.

Självklart glömde jag stoppa in korven i frysen innan jag åkte, och slänga brödskalkarna. Så jag får räkna med att hitta mögliga grejer i köket när jag kommer åter till Sundsvall. Fan jag kommer sakna stan, och folket! Underbara Johanna hade skickat med mig julklappar med order om att inte öppna dem fören på tåget. Det var en VeckoRevyn, en krysstidning och lite fika. Jag har faktiskt saknat korsord och sånt sen jag flyttade så det var riktigt kul :)

Meningen ikväll var att jag skulle gått ut på Klaras med Sandra och en massa annat folk. Dessvärre känner jag mig väldigt trött så jag bestämde mig för att skippa det. Hoppas vi kanske hinner gå ut något mer innan jag reser hem igen.

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag glömde framme en banan i min lägenhet... huhu... trevliga överaskningar. Hoppas du får det mysigt över jul!

2008-12-21 @ 21:34:37
URL: http://lina-marie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback