Dagens inspark!

Så var dagen nästan slut då. Den har gått ovanligt fort. Det började klockan 13 på skolan. Då var det samling i en föreläsningssal för alla jounalister och bildjournalister. Alla fick presentera sig och de flesta var journalister. Sen blev vi indelade i faddergrupper och jag hamnade i en grupp på 5 personer med två faddrar. Alla grupper hade ett tema, vårat hade Star Wars! Alla fick varsin namnbricka att hänga om halsen med en karaktär ur Star Wars på. Jag fick prinsessan Leia. Meningen är att alla ska klä ut sig till det dom fick på någon tema-fest eller något sådant. Några andra grupper hade roliga teman också. Norrländska delikatesser tror jag ett tema hette :) Och sen fanns det Rehab, Simpson, Pirater osv.

Träffade många trevliga människor under eftermiddagen. Vi gick på stadsvandring och stannade till vid systemet. Känns lite tråkigt att jag måste vänta ännu ett halvår innan jag kan handla där själv. Sen efter stadsvandringen gick vi hem till en av mina faddrar och satt och snackade lite. Det var väldigt trevligt och jag överaskade mig själv med att kunna prata med folk så pass lätt som jag ändå gjorde! Jag har alltid varit en väldigt tyst person annars. Är så lycklig över att jag kunnat utvecklas så här mycket de senaste åren.

Klockan 17 var det dags att dra sig mot Nacksta för att grilla. Jag tog cykeln lite tidigare och cyklade hem till stackars hunden som varit själv i närmare 5 timmar. Tog ett stopp vid ICA för att handla tvättmedel (ska tvätta för första gången imorgon) och korv att grilla. Sen fick hundkraken komma ut och vi letade reda på alla andra. Det var precis i närheten av min lägenhet som det skulle grillas så jag kunde gå fram och tillbaka flera gånger. Det var flera stycken som kom fram och hälsade på Urax och det tyckte jag var lite kul!

Kvällen avslutades med ett trevligt telefonsamtal från Sandra. När vi la på så hade många redan gått därifrån och jag kände också för att ge upp för kvällen. Nyss hade jag ett rätt långt samtal med min mor också, det var också trevligt. Måste nog ringa till mina människor i Örebro lite oftare. Det är så kul att höra allas röster och det får en att sakna alla lite, men bara lite, mindre.

Imorgon skulle det vara musikquiz på kåren, men det skippar jag nog. Ska tvätta imorgon som sagt och ge Urax lite uppmärksamhet. Kanske tar vi oss upp på norra berget imorgon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback