Gratis drinkar - Vad tycker ni?

Jag fullständigt slukar min nya bok - Alla får Ligga - av Henrik Fexeus. Riktigt intressant läsning och väldigt lättläst och lättförståeligt. Mycket bra tips på hur man överhuvudtaget möter nya människor osv. Igår stötte jag på ett rätt intressant ämne. Nämnligen det här med att killar bjuder tjejer på drinkar. Just detta uppslag riktade sig alltså till killar, annars är boken både för tjejer och killar. Anyway. Jag själv tänder inte så jättemycket på det, de gånger det hänt så har det varit mer att jag frågar mig vart han vill komma med det.

Henrik Fexeus råder hur som helst killar att inte göra det. Han skriver:

Det är samma sak som att säga: "-Jag är så tråkig att vara med så jag måste köpa din uppmärksamhet för pengar". När hon sen tar sin gratisdrink och går känner sig mannen lurad. Men skyll dig själv. Hon gör det enda rätta och förhoppningsvis går hon till någon annan som är mycket roligare, det vill säga till någon som har ett högre socialt värde.
Fexeus Henrik, Alla får ligga 2009, No 64

Ska väl kanske sägas att han syftar på tjejer man just träffat och inte pratat så mycket med. Nästa "tips" heter "Bjud gärna när ni är jämlika".

Vad tycker mina läsare (om jag nu har några ;P) Gillar ni när killar bjussar på drinkar? Eller om du nu är kille, brukar du bjuda tjejerna?


Ja, jag markerar allt bra med flärpar ;P det sitter en massa däruppe, den nedanför är det som jag pratat om ovan för att jag enklare skulle hitta tillbaka för jag ville blogga om det :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback