Att krydda

För något halvår sedan var jag extremt dålig på att krydda mat. Jag är fortfarande ingen höjdare på det (har ju glömt salta flera gånger på 'veckans rätt'). Men jag börjar lära mig lite. Framför allt så har min kryddhylla expanderat under det här läsåret. Innan hade jag 4 kryddor (exklusive salt): Svartpeppar, Curry, Paprikapulver och Dragon. Nu är jag uppe i hela 11 kryddburkar och första raden är helt full! Det har fyllts på allt eftersom jag gjort nya rätter. Jag har även börjat lära mig att använda kryddorna där de inte ska vara, jag gillar att exprimentera! Någon jag verkligen fastnat för att olika kryddblandningar. Favoriten är Persillade som är otroligt god till lax :)

Dagens nya krydda är Cayennepeppar. Starkt som satan, men gott! Det blev många glas vatten efter dagens middag ;)

 Numera hittar man även dessa i min kryddhylla: Persillade, Citronpeppar, Timjan, Kanel, Spiskummin, Garam Masala och Cayennepeppar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback