Bildkavalkad 2009 - det andra halvåret

Tar en paus i arbetet med papillonringen för att lägga upp del två i följetongen. Skulle väl egentligen ha uppdaterat papillonringen igår, men jag fastnade framför tvn och JVM-semifinalen som var en skandal.

I det här inlägget blir det mycket mer bilder, detta eftersom jag antaligen fotade mer under sensommaren och hösten. Och Åke blir nog lite glad nu när det är hela TRE bilder på honom, efter lite sura miner efter förra inlägget :P

JULI


Jag frossar i smultron


Urax och jag åker och tävlar i ett regnigt Ånnaboda (vår bästa tävling hittills)


Jag spottar Snövit på ICA Maxi


Åker på Medeltidsmarknad i Hova med brorsan och hans homies, där köper jag dessa snyggingar


Min lärare terje är med i aftonbladet söndag


Urax och jag tar en ekipagebild


Jag och mamma åker till söderköping och kollar in lille Kenny


Korsordslösning hör sommaren till


Kompisen blir hundbiten och jag kör henne till sjukhuset, där vi får en glimt av min nattarbetande far (och parkerar bredvid vår bil)


Vi hämtar hem en liten Kenny från S-köping, och byter hans namn till Remus

AUGUSTI


Brorsan och jag minigolfar i Karlslund


Jag åker tillbaka till Sunkan igen


och upptäcker att min fina kaktus är den enda blomman att inte överleva sommaren

SEPTEMBER


Gör en grundlig background-check på allas våran utbildningsminister Tobbe Krantz


Läser, läser, läser


Spottar spindelmannen i Nacksta


Lägenheten invaderas av äckliga och VÄLDIGT kåta bananflugor


Jag beställer ett personlig halsband med hundarnas namn på


Vi lämnar in och går godkänt på grävet!

OKTOBER


Jag klipper håret för första gången i sundsvall och blir kalasnöjd


Jag orkar äntligen byta ut min gamla vissna kaktus mot en ny växt


Jag saknar klassen som alla läser en annan kurs typ. Får nöja mig med alla goa journalister istället


Jag vaknar av att någon jobbar utanför mitt fönster


Jag och Urax tar en mysig höstpromenad genom Sundsvall centrum


Jag och min hårddisk går in i väggen efter 2 intensiva redaktionsveckor


Jag byter ut godis och chips mot annat gottgott, som morots- och gurkstavar


Jag och Urre är hundvakter åt söt-Rut medan matte fotar sport


Ser första Örebro-bussen i Sunkan


Är trist och klär inte ut mig till Halloween, men sminkade mig i varje fall LITE kraftigare

NOVEMBER


Pluggar till en tenta som jag kuggar. Har dock klarat omtentan! :D


Sticker till Lidingö och provar mosters nya jacuzzi, och har föreläsningar en vecka på konstfack ska kanske också nämnas


Fokus- och brustestar kameran och blir inte nöjd


Får bror på besök


Köper ny halsduk (glömde såklart den andra i Öbro) och älskar den

DECEMBER


Gråter en skvätt över min blåa kanal


Köper klänning till nyår för 199 kr på H&M


Bakar massa pepparkakor hos grannen


Åker till Marieberg och handlar julklappar ihop med bror. Att irritera sig på andra bilförare är ju halva grejen med att ha körkort, am I right? :P


Följer med Sandra till stallet och fotar en massa


Fotar min bror i hans enda rätta element


Får äntligen tag på ett ex av älsklingsskjortan jag spanade in under sommaren på dressman.


Firar nyåret hos Sofie, Dennis och katten Felix

Kommentarer
Postat av: Linda & Inez

Ohh, vilket trevligt år! Du har hunnit med mycket :) Bilden på Remus i trappan var ju helt underbar!

2010-01-05 @ 05:34:39
URL: http://blogg.passagen.se/liri
Postat av: Anonym

va blev hon biten?? hur var när??? stackare

2010-01-05 @ 18:48:22
Postat av: Ylva

Antar att anonyms namn försvann när personen klickade på skicka? Aja



SV på det: Hon blev biten av en hund i stallet när den flög ihop med en annan, men det var inte så farligt, men vi åkte ändå för säkerhets skull.

2010-01-05 @ 19:31:25
URL: http://ylvans.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback