Snökaos?

Min Örebrohelg skulle ju såklart klaffa perfekt med snökaoset över hela landet. Jag är mycket glad att jag bokade hemresan idag istället för igår, för då hade jag bokat ett sent tåg och kanske inte kommit hela vägen hem innan natten.

 Vi blev 5 timmar sena till Sundsvall
 4 av de timmarna spenderades på olika stationer (1 i Örebro, 3 i Gävle)
 Det var äckligt kallt
 Mina fötter frös sönder
 Jag hann bli riktigt hungrig
 En olycka i upplands-väsby gjorde att X2000 från Stockholm blev apsent, det räckte inte med vädret
 Man som frågade saker men inte trodde på svaren som jag och en annan kvinna gav (vilket ledde till att han missade tåget, pucko!)
 Folk som gnäller på SJ
 Banverket

 Jag kom hela vägen hem
 När man väl satt på tågen så gick det som smort
 Urax sov som en stock på X:et
 Trevlig tågpersonal
 Tåg i Bergslagen hade mindre förseningar
 SJ har bättre service (de tänkte betala hotellrum för en kvinna på X:et för att hon inte skulle komma fram)
 Bra kommunikation mellan de olika tågföretagen


Lovikavantar passar perfekt på fötterna när de är kalla. Varmt och härligt!

Jag tyckte ändå att det gick rätt smidigt hem, man hade ju väntat sig problem. Lite drygt att sitta timme in och timme ut i Gävle när de hela tiden sköt fram ankomsttiden när det började närma sig.. Men inte mycket att göra åt!


Någon hade haft tråkigt på Tåg i Bergslagen-tåget jag satt på.


Kommentarer
Postat av: Stina

Usch det låter inget vidare:( man får skylla på årstiden, hoppas verkligen att våren kommer snart.

Hör av dig inför nästa gång du kommer neråt:)

Kram

2010-02-24 @ 21:39:52
URL: http://haglundstina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback