Grovstädning

Ni anar inte vilken fräsch lägenhet jag har nu? I måndagskväll när jag kommit hem från Örebro satte jag igång. Det var planerat sedan förra veckan eftersom jag trodde att Urax hade loppor. Nu är jag dock inte så säker längre, efter att ha läst på lite. Borde förstås ha gjort det från början.. Anyway. Hade tvättstuga mellan 20-02 på kvällen/natten. Tvättade alla mattor, hundpläden och dörrmattan i badkaret och stoppade in det i torkskåpet. Maskintvättade lakan, sängöverkast, kuddfordral, madrassfodral, hundleksakerna, alla fleecefiltar och fåtöljöverdraget. Ni anar inte hur mycket hår som kom fram av detta. Framför allt ur pläden.

Sen dammsög jag hela lägenheten och våttorkade MED kemikalier (har microfiberduk så egentligen behövs det inte). Torkade även av golvlisterna som var rätt smutsiga. Urax leksaker blev verkligen fräschare. Han är en hund som gillar att snutta och därför har två av hans leksaker blivit väldigt smutsiga med åren.

I tvättstugan var det någon som hade lyckats ha sönder glaset i den snabbare av de två maskinerna. Typiskt..




De blev inte helt rena, men så som gubben ser ut i mitten, så såg den ut all over innan.

Kommentarer
Postat av: Stina

Jo precis, det finns ju så många bra bönder också:)

Det är möjligt att de inte känner något men det känns också som om att det är så många saker som skulle kunna göras bättre för grisarna. Ja, svansarna klipps för att de äter på varandra.

Duktig du är som storstädar!

kram

2010-02-25 @ 09:19:29
URL: http://haglundstina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback