Kära dagbok..


Vi råkade ramla in på ämnet dagbok i skolan idag.. Skriver själv dagbok sedan några år tillbaka, som synes ovan. Det är jättehärligt att kunna skriva av sig lite sådär för sig själv. Men man har ju ändå funderat på vad som ska hända med dem när man själv inte finns längre. Vem ska hitta dem och vem ska läsa dem? Det står ju rätt pinsama och väldigt privata saker i dem.

Den nedersta är lite flummig och utan datum och grejer och den översta är den jag skriver i i dagsläget.

Tänkte lägga ut en text från den bruna, som är min riktiga första dagbok.

20 Augusti 2004
Idag var vi på Rix Fm-festivalen. Mycket kul hade vi där. I skolan jobbade vi med ett arbete, "Den bästa skolan". Jag hamnade i samma grupp som B, som S gillar. Han är jävligt snäll faktiskt. Sen hamnade jag i samma grupp som E och C också. C verkar också schysst. E däremot är väldigt nonchalant mot lärarna enligt min mening. Han verkar alltid tro att han vet bäst. Det finns en hel det söta killar i klassen, R och M är söta!

Vi var på stan i två timmar ungefär. Mellan 8 och 11. Men sjuan skulle inte komma förens halv 1. Vi fick alltså traska hem. Vi såg flera fulla killar på vägen hem. En stod och pissade påm en grusgång och sa till oss:
- Hej! Här bor jag!
Det var faktiskt lite roligt.

Det var svårt att hitta något som jag klarade av att lägga här. Det är väldigt mycket killar i framför allt mina tidiga dagböcker. Känns konstigt att lägga ut det här.. Den här dagen som är med ovan är ett rätt härligt minne. När vi gick hem från stan gick vi dessutom förbi en gubbe som pissade på ett träd. S högg tag i mig och frågade vad han gjorde, uppenbart orolig. Jag tittade på honom och skrattade att han kissade ju bara! Då slappande S av. Det är svårt att se ordentligt när det är mörkt ute :) Ja, nog var man lite fjortis alltså.. 15 år gammal var jag. Jag hade just börjat gymnasiet. Sen kan jag ju dessutom påpeka att C, som verkade rätt schysst, är en person jag idag inte alls klarar av. Usch killen är helt psykstörd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback